Marktaandeel premium bandenmerken daalt

Marktaandeel premium bandenmerken daalt

Uit onderzoek blijkt dat het aantal auto’s dat rondrijdt op banden van premiummerken als Continental, Michelin en Bridgestone dit jaar terugliep.

Continental blijft met een wegdekaandeel van 20,9 procent het meest verkochte merk in Nederland, maar levert wel 1,7 procentpunt in. Ook Michelin, de nummer twee, daalt van 20,7 procent in 2016 naar 19,8 procent dit jaar. Goodyear en Vredestein slagen er als enige A-merken in te groeien. Neerlands trots verdrijft Bridgestone van de derde plaats.

Vierseizoenenbanden in trek

De populariteit van vierseizoenenbanden blijft toenemen. Inmiddels staat 7,2 procent van het Nederlandse wagenpark op dit soort banden. De groeiende populariteit van de allseasonband lijkt vooral ten koste te gaan van de zomerband, maar de onderzoeksperiode (augustus) geeft hier wellicht een vertekend beeld.

Ook nieuwe banden nodig? Maak hieronder een werkplaatsafspraak. 

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang 45 euro korting op groot onderhoud